کرسی های آزاد اندیشی
یکی از کارهای مهمی که باید به جد پیگیری کنیم و در بین خودمان احیایش نمائیم ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است. آزاد اندیشی به تمام معنا، حقیقتا جلسات ما هیچ حد و مرزی نباید داشته باشد الا حقیقت گرایی.
ایکاش به ضرورت برگزاری و اهمیت داشتن چنین جلساتی همگی پی می بردیم.هر چند دوستان اوالایی بر آن واقفند...
انقلاب اسلامی آغاز گفتمانی است که باید جهانی شود و همه کرسی ها ، گفتمانها و فکرها را فتح نماید و یکی از کارهای مهم و کلیدی در این زمینه ، احیای آزاد اندیشی است.
گاهی اوقات شاید اینطور تلقی شود که آزاد اندیشی یعنی همان لودگی و بی خیالی و...نه ، آزاد اندیشی یعنی حساس شدن،پرمحتوا شدن،عمیق شدن به گفتمان خود،آزاد اندیشی یعنی توان نقد درون گفتمانی داشتن ، آزاد اندیشی یعنی اینکه گفتمان خود را چگونه در برابر پرسشها ، شبهات دیگران حفظش نمائیم، ارتقائش دهیم و جاهایی که باید اصلاحش نمائیم، اصلاح کنیم و آرای باطل را با بیان حقیت خود ، اعتبارش را منقضی نمائیم...
براستی بحث های دوستانه ما حول محور کدام موضوعات شکل می گیرد؟
شاید اکثر بحثهای ما درباره مطالبی است که بود و نبودش فرقی به حال ما نمی کند و این خطر عظیمی است که ما را تهدید می نماید...
تداوم انقلاب اسلامی به گزاره هایی وابسته است از جمله احیا و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ...
اگر کرسی های آزاد اندیشی احیا نگردد، بازگشت تخت پادشاهان به این کشور حتمی است، و این خطرعظیم هم از طرف دوستان جاهل و هم از طرف دشمن آگاه قابل تصور است. و برای اینکه به دوستان خدمت نمائیم و دشمنان را ناامید ، دست در دست یکدیگر دهیم و کرسی های آزاد اندیشی را لااقل در بین خودمان احیایش نمائیم.
از دوستان عزیز تقاضا می شود که بیانات ارزشمند امام خامنه ای را در این زمینه مطالعه نمایند....