با سلام به دوستان عزیز

فلسفه قیام حسینی تبیین جایگاه انسانیت در نظام هستی بود همان گونه که جدش مطهرش (ص)برای حفظ و کرامت انسانی 23 سال در راه خدا به مجاهدت پرداخته اند.

انگیزه ما از پیروی نمودن از دستورات اهل بیت تنها آباد نمودن سرای آخرت نیست، بلکه می خواهیم به سبب تبعیت از حضرات معصومین(علیهم السلام) در زندگی دنیوی هم به سعادت و کمال برسیم.

ما معتقدیم در مکتب اهل بیت نسبت دنیا و آخرت یک نسبت مکملی دارند.اسلام ناب محمدی(ص) از ما می خواهد در زندگی دنیوی سعادتمند باشیم.قطعا انسانهایی که در زندگی دنیوی خودشون در پی کسب عزت نباشند، در سرای آخرت انسانهای ذلیلی اند.الدنیا مزرعه الاخره.

جفا نمودن در حق معصومین تنها این نیست که سخنان آن بزرگواران را گوش ندهیم ، بلکه گاهی اوقات بد فهمیدن و بدعمل نمودن جفایی است بر مکتب پاک پیامبران و ائمه معصومین- علیهم السلام

انگیزه و هدف تمامی پیامبران و امامان معصومین(علیهم السلام) در این بود که بتوانند جامعه اسلامی تشکیل بدهند و در آن جامعه همه انسانها به سعادت و کمال برسند. ارزوی اهل بیت برای ما ،داشتن دنیای خوب و سعادتمند بود. پس زندگی دنیوی خودمون رو دریابیم و در صدد ارتقای اون باشیم.بگذاریم زندگیمون رنگ خدایی داشته باشه.

 


سخن پایانی ام؛

از آقا امام حسین(علیه السلام) آموختیم که هرگاه زندگی شرافتمندانه دنیوی در معرض خطر است باید برای احیای آن زندگی از همه چیز خود گذشت.

زندگی شرافتمندانه به این است که تنها بنده خدا باشیم و از تمامی قید و بندهای دروغین رها باشیم.

متاسفانه در جوامع امروزی قیدو بندهای دروغین بر آزادی ما چیره گشته و همه ما درگیر مسائل بی خود و بی فائده شده ایم و سرگرم مد ،تقلید،پوز و کلاس ... که لحظه به لحظه از حیات طیبه انسانی فاصله می گیریم.

امیدواریم در پناه تعالیم انبیاء زندگی سراسر عزتمند و آزادی رو داشته باشیم.

 

http://mojahed.blogfa.com/