باعرض سلام و ادب خدمت شما دوست گرامی,امید است در آغاز سال تحصیلی , از تمامی تجربه های گذشته درس بگیریم تا بهتر بتوانیم برای دین مبین مفید و در راه نورانی حضرات معصومین ثابت قدم باشیم.

ما معتقدیم که خطِ مقدمِ جبهه اسلام, حوزه های مقدس علمیه هستند و نگه داری این خط از تهاجم سنگین طاغوتیان,قارونیان,منافقان و متحجران بر عهده طلاب مجاهد می باشد.

تجربه تاریخی نشان داده است که کافران در خاموش نمودن نور خدا از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند , در عصرحاضر همانند گذشته لشکری از طاغوتیان , قارونیان در مقابل جبهه اسلام صف کشیدند تا بتوانند به کمک منافقان که در صفوف مسلمان خود را جای داده اند نور خدا را ,پرچم توحید را و ندای عدالت خواهی اسلام را خاموش و برزمین بزنند. و در این راه ظلمانی نهایت تلاش خود را می نمایند و گویا شکست برای آنان معنا ندارد.
یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ توبه 32 اینها مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ولى خداوند اراده کرده است که این نور الهى را هم چنان گسترده‏تر و کامل‌تر سازد، تا همه جهان را فرا گیرد، و تمام جهانیان از پرتو آن بهره گیرند هر چند کافران را خوشایند نباشد.اللَّهُ لا یهْدِی الْقَوْمَ الظلِمِین بقره 258َ‏


دوست گرامی,اصرار دشمن در پیاده نمودن نقشه های شوم خود را می بینی , چگونه دشمن توانسته است در تمامی بخشهای جهان انسان,اسلام وارد شود و اثرکفرخود را در آنجا موثر گرداند.این را باید بدانیم که دشمن دست از نقشه های شوم خود نخواهد کشید و گویا هم قسم با شیطان رجیم شده است که تا نور خدا را در قافله انسانی کم فروغ یا بی فروغ نگرداند رها کن داستان نیست.
فبعزّتک لاغوینّهم اجمعین الاّ عبادک منهم المخلَصین..»سوره ص آیه82/83

خدایا به عزتت سوگند!! که همه بندگانت را گمراه می کنم ، مگرآن بندگان مخلَص را..

لازمه مفید بودن در خط مقدم آنست که مجاهد باشیم و سبک زندگی و روش فکری خود را برپایه توحید و عدالت و جهاد ترسیم نمائیم.

اسلام این قابلیت را دارد که دین جهانی بشود اما مقدمات آن با مجاهدت من و شما میسر است.معیارهای قرآنی راحاکم بر زندگی خویش گردانیم و عزت و اقتدار و قداست را تنها از آن مجرا دریافت نمائیم خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّة مریم12

لازمه مجاهد بودن آنست که نه در بند دنیا باشیم و نه در بند کسی , القاب و اشخاص هر چقدر بزرگ باشند در مقابل خدا و حضرات معصومین چیزی محسوب نمی گردنند.عبد دائمی خدا و متوسل حقیقی به آستان مقدس امامت و ولایت باشیم.

لازمه مجاهد بودن آنست که عاقل شورشی , نترس و خدا ترس,شجاع و باحیاباشیمخود را برای در افتادن با پلیدی ها آماده نمائیم.

لازمه مجاهد بودن آنست که مرزهای جغرافیایی را معتبر ندانیم , هرجا انسان است ,سرزمین اسلام است , و هرجا صدای انسانیت,عدالت خواهی به گوش می رسد آنجا سرزمین اسلام است.سلاح مبارزه ما ایمان , علم و شجاعت و تدبیر است . از خمودگی و ترس و دلهرهای دنیویی دور , دنیا را به اهلش حواله ,هرگز عزت , اقتدار خود را گره به اشخاص و مترتب بر آنها نگردانیم.

اینجاخط مقدم جبهه اسلام است,حقیقتا در این مسیرپرسعادت و خجسته باشیم ,و این را بدانیم که ما مبلغ دینی هستیم که در تمامی مراتب زندگی انسانی حرفهای ناب و اساسی برای گفتن دارد, سیاست , اجتماع , فرهنگ , اقتصاد و ایمان و باورهای دینی انسانها باید برای ما مهم باشد.سیاست , اجتماع ,اقتصاد و ... همه از یک پیکرند و اگر خللی در یکی پیش آید , خللی در دینداری ما بوجود می آید.از اسلام معاویه ای که تقوا را کم خردی , سیاست را غیردینی , منافقان را کارگزاران حکومت اسلامی , دشمن را توهم , ریا و تزویر را شرط بندگی , دروغ و نیرنگ را لازمه حکومت بر مردم می داند گریزان باشیم.آیات قرآنی و تجربه تاریخی نشان دهنده این است که خطر اسلام معاویه ای خطرناک تر و هول انگیز تر از صدها ابوجهل ها و اوسفیان هاست.


رسول خدا(صلی الله علیه وآله)فرموده‌است:هر کس حاکم و پادشاه ستم‌گری را ببیند که حرام‌های خدا را حلال و پیمان و تعهد الهی را شکسته، با سنت رسول خدا مخالفت میورزدو در میان بندگان خدا با گناه و تجاوز و ستم رفتار می‌کند، هیچ گونه تغییر و تحولی نیابد و بی‌توجه باشد و با سخن و عمل خود، به او اعتراض نکند، حق خدا است که او را به سزای سکوت و بی‌توجهی‌اش برساند و او را وارد دوزخ کند.
دوست گرامی
باید درد دین و دنیای مردم داشته باشیم , تا صاحب درد نشده ایم , تا وجدانهای خفته ما هوشیار و بیدار نشده اند , خود را سرباز این مقدس محسوب نکنیم.
فَلَعَلَّک‌َ بَاخِع‌ٌ نَفْسَک‌َ عَلَی‌ آثَارِهِم‌ْ إن‌ْ لَم‌ْ یُؤْمِنُوا بِهَذَا الْحَدِیث‌ِ أسَفاً.
پس‌ تو ای‌ پیغمبر نزدیک‌ است‌ از شدّت‌ غصّه‌ و کثرت‌ اندوهی‌ که‌ بر اثر ایمان‌نیاوردن‌ این‌ قوم‌ به‌ قرآن‌ می‌خوری‌؛ جان‌ خود را هلاک‌ سازی‌!
, تا دست از خودخواهی در خداخواهی خود نکشیده ایم, تا جهل عده ای از مردم ما را نرنجانده است ,خود را سرباز این راه ندانیم.


تا دوست شناس و دشمن شناس نشده ایم خود را سرباز این راه ندانیم شرط مجاهد بودن و اثرگذاربودن این است که خود را از گزند دائمی دینداران مدرن در امان ندانیم , آنانیکه از لفظ دین اراده دنیا می نمایند . تقوا , ذهن , باورهای دینی و اعتقادی خود را تحت تاثیر این جماعت عالم نما و کم خرد نگردانیم.

کسی که حدود الهی برایش مهم است علیه تمام حدودهای غیر الهی قیام و شورش می نماید و انسان آزاد, انسانی شورشی است ، همانند عیسی و موسی و محمد(ص) در مقابل طاغوتیان.
پا در جای پای آنان قرار دهیم و با تمامی مظاهر شرک و نفاق و الحادی که امروز بر جامعه انسانی چنبره انداخته است مبارزه نمائیم.یک طلبه باید عاقل شورشی باشد و در مقابل بدعتها و انحرافات و دین فروشی دینداران مدرن قیام و شورش نماید.
ولنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین و نبلوا اخبار کم سوره محمد (ص) آیه 31:
و شما را می آزماییم تا مجاهدان و صابرانتان را بشناسیم و حدیثتان را آشکار کنیم.


حوزه های علمیه یعنی محلی برای تمرین قیام , قیامی علیه خود و هوسهای پنهانی و شیطانی , قیامی علیه طاغوتیان و قارونیان , قیامی علیه دینداران مدرن آنانیکه از لفظ دین اراده دنیا می نمایند , قیامی علیه متحجران و خشک مغزان بی خاصیت , قیامی علیه روشنفکرنماهای دربند توهم و شهوت.


دوست گرامی چگونه انبیای الهی در تحقق رسالت خود , همه خطرها را با آغوش باز می پذیرفتند , ما که خود را پیرو بحق آنان می دانیم باید همانند آنان آزاد و عبدخدا و شجاع باشیم.مهربان و دلسوز برای آحاد انسانها , و مبارزگر حقیقی و دائمی علیه طاغوتیان , قارونیان و منافقان باشیم, فلسفه وجودی حوزه های علمیه آنست که در راه نبی مکرم اسلام قدم بگذارند
.نکته آخر
طلبه علوم دینی اسلامی , که هدفش پیاده نمودن گفتمان انبیا و حضرات معصومین در جامعه انسانی است باید خوب بداند که در آن واحد باید با سه جبهه درحال نبرد باشد
جبهه اول ؛ طاغوت سیاسی
جبهه دوم ؛ طاغوت فرهنگی
جبهه سوم ؛ طاغوت اقتصادی

که امروزه این سه طاغوت برقافله بشری حکومت می نمایند و نتیجه سرپرستی طاغوت این است که
یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمات بقره257
امید است با فعالیت های گسترده و همه جانبه انسانهای مجاهد , روز بروز قدرت طاغوتیان کم فروغ گردد. و مقدمات حکومت انسانی و سراسر رحمت و محبت آن وعده داده شده الهی محقق گردد إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا.